Responstryck i nytt avtal – ska trycka två miljoner kort per år

StrongPoint Magnar och Responstryck Martin

StrongPoint Magnar och Responstryck Martin

Magnar Vitsø, inköpsansvarig på Strongpoint och Martin Moëll, säljare Responstryck. (Foto: Daniel Larsson)

Responstryck i Borås har tecknat ett avtal med Strongpoint Technology om att producera cirka två miljoner unika produktkort per år.

Strongpoint, med säte i Norge, vänder sig mot detaljhandeln med olika tekniska lösningar. I detta fall är det produktkort för köp av stöldbegärliga produkter som exempelvis tobak och rakblad. Varje produktkort är unikt och försett med streckkoder och nummerserie.

– De trycks på ett plastmaterial och stansas innan de packas och distribueras till butiker i Europa, säger Martin Moëll som är säljare på Responstryck.

För att underlätta hanteringen har Responstryck installerat ett web2print system från Powerinit.

– Från Strongpoints system får vi pdf:er tillsammans med en xml-fil som trattas ner i vårt nya webbsystem. Där skapas då med automatik unika streckkoder, utskjutning för print och underlag för distribution, säger Martin.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se