PODD: Tommy Jansson, Åtta.45
I det här avsnittet av Branschkollpodden berättar Tommy Jansson, mångårig säljare på Åtta.45, om jobbet på ett av Sveriges största tryckerier.
Det handlar bland annat om:
- Utmaningar i den grafiska branschen
- En hel del om Åtta.45s framtida planer
- Hur snabbt det gick när man nyligen tog över Holmbergs i Malmö
- Om utmaningen med att trycka 700 miljoner valsedlar (detta blir en rättelse eftersom vi i podden pratar om 800 miljoner)
- Också om det som kan tyckas vara en tvärvändning när man nyligen valde att investera stort i inkjet (tidigare har man haft landets största offsetpress för reklamtryck)
- Och massa annat.
Lyssna nedan på Podbean eller på Spotify. Eller på Apple Podcasts.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.