Norska Brectus satsar i Sverige – ansluter sig till Unitedprofile

profilmaterial exponering
Efter framgångar i Norge finns nu Brectus även tillgängliga för svenska kunder genom Unitedprofile.

Gör en nysatsning i Sverige.

Norska Brectus, som har funnits med bolag i Sverige sedan ett par år tillbaka, gör en nysatsning på Sverige. Man ansluter sig nu till Unitedprofile där man kommer erbjuda reklammaterial, mäss- och profileringslösningar.

Man finns sedan tidigare på Unitedprofiles norska del, vilket du kan läsa mer om här.

– Efter stora framgångar i Norge har vi nu bestämt oss att erbjuda våra produkter och tjänster även till svenska återförsäljare i Unitedprofile. På den svenska marknaden tror vi att våra uppblåsbara produkter och logomattor kommer att vara väldigt intressanta, vi kan till exempel leverera logomattor på några dagar. Vi ser fram emot att stifta bekantskap med många nya svenska kunder den närmaste tiden, säger Thomas Måwe, KAM, Brectus Sweden, i ett nyhetsinlägg.

Till norska Media Monitor säger Brectus vd Heidi Hoen att ”Det händer mycket i Brectus om dagarna. Vi kommer att fokusera mer på Sverige, vi kommer att flytta till större lokaler under sommaren i Moss och är fulla av optimism”.

2021 hade Brectus en omsättning på 16 miljoner norska kronor.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se