Allt fler trycksaksaktörer hittar till populär plattform för produktmedia

brec

E-handeln i branschen tar form och här är en av aktörerna som samlar leverantörer över gränserna.

Unitedprofile är en väletablerad aktör i profilbranschen, de erbjuder å ena sidan webbsidor med e-handel till de som säljer profilreklam till slutkund. Men de erbjuder också leverantörer att ansluta sig till plattformen, på så sätt får de som använder Unitedprofiles lösning till sin webbshop automatiskt tillgång till de anslutna leverantörernas produkter.

Först och främst är det leverantörer av profilprodukter och profilkläder. Men det finns också leverantörer av trycksaker och eventprodukter. På Unitedprofile i Sverige och/eller Norge återfinns företag som Addbrand, Paipa, Spennare, Vrigstad Skyltfabrik och Papex som själva producerar eller är återförsäljare av dessa typer av produkter.

Och i dagarna fick man in en ny leverantör av tryckmedia till den norska marknaden, nämligen Brectus, som under senaste året även försökt slå sig in på den svenska och danska marknaden.

– Vi gleder oss til å ta fatt på Unitedprofile eventyret, og våre kunder har mast lenge på at vi må komme oss inn her. Vi ser frem mot en enklere hverdag for våre forhandlere og gleder oss til å få mange nye kunder gjennom Unitedprofile. Vi håper at alle våre produkter vil være tilgjengelig i nettbutikken før vi tar juleferie, så følg med i ukene fremover, säger Kjetil Clemetsen, KAM, Brectus Norway, i ett pressmeddelande.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se