Grafkom: ”Upplagt för succé på nästa nätverksträff”

Grafkomio_2015

Grafkomio_2015

Nätverket Grafkom bjuder nu in till sin nästa nätverksträff, GrafKom I/O, den 5-6 maj i Stockholm. På talarlistan finns redan över 20 personer som kommer att dela med sig av sin kunskap och sina idéer inom ett stort antal områden. 40 55 personer har redan anmält sig för att träffa branschkollegor.

– Bättre tillfälle att inspireras och nätverka med kollegor i branschen finns inte, säger Ulf Sunnberg som är ordförande i nätverket och ansvarig för eventet.

Det som ska locka deltagare är allt från robotar i tryckeriet och de senaste samarbetena inom tryckerivärlden till de hetaste visionerna inom digital publicering och inspiration från framtidens arbetskraft inom medieindistrin.

– Det är upplagt för succé eftersom vi har lyckats attrahera en så stor bredd på talarna till mötet i maj. Tillsammans med nätverkandet kommer det definitivt att skapas stora värden för deltagarna, säger Ulf Sunnberg.

Censhare och Adobe håller Keynote

Dieter Reichert från företaget Censhare och Roger Risdal på Adobe står för de digitala visionerna den första dagen. 

Censhare levererar lösningar till stora företag som Ikea och Oriflame och Dieter kommer att ge sin framtidsvision av hur branschen kommer att utvecklas.

Tryckerier delar med sig

På talarlistan finns också flera tryckerier som kommer och delar med sig av sina tankar kring sitt företagande. Bland annat berättar Dag Wassberg om sitt partnerskap med Gelato och hur det vissa dagar genererar upp till 2.000 jobb per dag. Gelato kommer också att berätta om hur man håller på att bygga upp ett globalt ”intelligent” tryckerinätverk.

Erik Mauritzon på Åtta.45, som investerar över 100 miljoner i en ny anläggning norr om Stockholm, kommer och berättar sin historia, om hur man ska bli världsmästare i A4-tryck och hur man nu söker nya samarbeten med branschen.

Deltagarna får också historien bakom roboten på Stibo i Danmark som när Johnny Jarhall från Yaskawa Nordic och Henrik Christiansen från Cool Graphics berättar om projektet.

Den stora jämställdhetsutmaningen

Jessica Bjurström som är vd på Sveriges Kommunikationsbyråer delar med sig av sina insikter från arbetet med jämställdhetsfrågor i byråbranschen.

”Begränsat antal platser”

Ulf Sunnberg säger att det är ett stort tryck på anmälningssidan och det är redan över 40 personer anmälda.

– Vi hoppas fylla lokalen som tar en bit över 150 personer så det blir först till kvarn, säger Ulf med ett leende.

Det är också flera spännande talare på väg in i programmet.

Läs mer om eventet på grafkom.se/io och listan på de som redan anmält sig finns här.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se