Grafkom lär branschen om e-handel tillsammans med Åtta.45

Erik_Peter_Ulf_FIX

Erik Peter Ulf FIX e1462267929326

Erik Mauritzon och Peter Carlén på Åtta.45 tillsammans med Grafkoms ordförande Ulf Sunnberg (tv).

Den 4 oktober bjuder nätverket Grafkom, i samarbete med Åtta.45, in till en heldag om e-handel för grafiska företag. Huvudtalare och kursledare är e-handelsexperten Urban Lindstedt.

Åtta.45, som är medlem i Grafkom, delar under dagen med sig av sina tankar och insikter kring e-handel som är en viktig framgångsfaktor i den stora satsningen man gjort senaste åren.

– Urban Lindstedt som är dagens kursledare var med på vår senaste stora nätverksträff i mars och vi insåg då behovet av mer och djupare kunskap inom e-handel i branschen. Därför gör vi nu en hel dag kring detta, säger Ulf Sunnberg som är ordförande i Grafkom.

Enligt inbjudan så blir det också en visning av den nybyggda anläggningen som Åtta.45 investerat i de senaste åren.

– Att vi är hos Åtta.45 är extra roligt och visar hur vi vill jobba med kunskapsutbyte tillsammans med våra medlemmar, säger Ulf.

Läs mer om fokusdagen på grafkom.se.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se