Uppmärksammad kampanj om skogens hållbarhet återkommer
I dagarna lanserades återigen kampanjen Svenska Skogen runt om i landet på affischer samt som TV-reklam. Kampanjens avsikt är att främja användningen av skog samt upplysa om skogens hållbarhet.
Bakom kampanjen står bland annat: LRF Skogsägarna, Skogsindustrierna, Bergvik Skog och Sveaskog (statligt ägt). Kampanjen blev uppmärksammad när den hade premiär för snart ett år sedan (mars 2017), då lanserade exempelvis Greenpeace en motkampanj, skriver Resumé.
På kampanjens webbplats går det att läsa om olika innovativa produkter som det, antingen nu eller i framtiden, ska gå att använda skogen till. Bland dessa finns smink och kläder från skogen, vidare så nämns även höga trähus och batterier av trä, som Branschkoll skrev om i höstas.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.