Unitedprofile lanserar Kundportalen – ska skapa fler affärer

cust portal

Med den nya lösning kan du samla dina kunders webbshoppar under ett och samma tak.

Unitedprofiles nya Kundportal positionerar sig mellan deras två befintliga lösningar för kundanpassade webbshops-lösningar, Lightshop och Kundshop. Med kundportalen kan du samla alla dina kundspecifika shoppar under ett och samma tak med unikt sortiment och profil.

– Den stora grejen med kundportalen är att du kan samla alla kunder som vill ha en egen profil och eget sortiment på ett mer kostnadseffektivt sätt, sammanfattar Unitedprofiles vd Magnus Lindblad.

Kundanpassade webbshops-lösningar är glödhett

Många av er har säkerligen varit med och tagit fram både en och två sådana lösningar till era lite större kunder. Unitedprofile erbjuder numera tre olika lösningar i sin plattform:

Lightshop – via inloggning får utvalda kunder åtkomst till sitt anpassade sortiment direkt på återförsäljarens webbplats tillsammans med övriga sortimentet.

Nylanserade Kundportalen – är en universal sida där återförsäljaren kan samla utvalda kunders webbshoppar med egen profil, grafiska element och eget sortiment anpassas utifrån vilken kund som loggar in.

Kundshop – används oftast för kunder som kräver en unik webbshop och design. Denna lösning går att specialanpassa för att uppfylla tex. krav som kan ställas vid upphandlingar eller andra specifika önskemål.

– Kundportalen som vi nu lanserar har varit väldigt efterfrågad från våra ansluta återförsäljare. Det är vanligt att återförsäljarnas kunder vill kunna styra vilket sortiment som visas upp, så att de anställda vet vilka produkter de kan handla. Att det går att profilera shoppen är också viktigt för att stärka kundens profil och skapa igenkänning för den som handlar, förklarar Magnus.

Gjort det enklare och skapat möjligheten för återförsäljarna att jobba proaktivt

mange lindblad

Magnus Lindblad vd på Unitedprofile.

En annan fördel med det nyligen lanserade verktyget som Magnus lyfter fram är att det är väldigt enkelt att skapa en kundanpassad webbshopslösning innan mötet med kunden för att tydligt kunna visa möjligheterna och hur det kan komma att se ut.

– Tidigare behövde en återförsäljare kontakta oss, få ett pris och sätta upp ett avtal. Nu kan återförsäljaren enkelt själv skapa mervärde genom att ta fram ett utkast på en webbshop och visa upp för kunden, förklarar Magnus och fortsätter:

– Det handlar om att förenkla hanteringen av alla de shoppar våra återförsäljare administrerar genom att samla dem i kundportalen. För den som vill är det fullt möjligt att integrera alla shoppar i kundportalen till sitt affärssystem, då slipper återförsäljaren manuell hantering av ordrar. Många av våra kunder som tidigare haft andra lösningar flyttar nu över dessa till oss för att få allt samlat i en och samma plattform och därav spara tid.

Målet på sikt är att ha en komplett lösning

Magnus menar att det är just förenklingsarbetet som står i fokus och målet är att Unitedprofile ska bli en komplett lösning som är helt integrerad mot både affärssystem och leverantörer.

– De återförsäljare vi pratar med är väldigt nöjda, just för att det blir så mycket effektivare för dem. Tjänsten vi erbjuder frigör tid som genererar fler kundbesök, fler samtal och helt enkelt skapar fler affärer, avslutar Magnus Lindblad vd på Unitedprofile.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se