Unitedprofile flyttar in i unik byggnad – Byggt sitt konferensrum på en scen där Palme stått

Delar av Unitedprofiles nya lokaler efter flytten till en i trakten välkänd byggnad.
Delar av Unitedprofiles nya lokaler efter flytten till en i trakten välkänd byggnad.

Byggnaden Unitedprofile håller till i sedan ett tag tillbaks är det 110 år gamla folket hus i Öststjärna, Gagnef som bolaget förvärvat och renoverat för att passa deras verksamhet.

I den stora salen finns en scen med en väggmålning av Erik Lund, på scenen ska enligt uppgift både Lil Babs och Olof Palme stått. På golvet framför sitter nu ett gäng it-utvecklare och övervakar det digitala säljflödet av profilprodukter i Sverige.

Huset som alltså är byggt 1912 har nu renoverats av Unitedprofile för att passa deras behov och skapa en härlig atmosfär för de 16 av bolagets medarbetare som arbetar på kontoret i Dalarna.

– Vi har totalrenoverat, ny ventilation, el, kök, solpaneler, ytskikt. Men i renoveringen har vi ändå haft med oss byggnadens historia och därför sparat originaldelar, så som scenen och dess stora målning samt väggmålningarna i stora salen, säger Emil Naula, kommunikationsansvarig på Unitedprofile till Branschkoll och fortsätter:

– Stora salen där vi sitter är ett öppet kontorslandskap, men välplanerat med akustikpanel och skärmväggar, och ytterligare ljuddämpning är på väg. Här finns också två inglasade kontor för de som pratar mycket i telefon. Vidare är har vi förvandlat scenen till ett inglasat mötesrum främst för interna möten för olika avdelningar på företaget.

Koppla av i den gamla biljettluckan eller spela pingis bredvid matsalen

up folket2
Till vänster syns det renoverade köket med anslutande pingisbord och till höger en bättre bild av scenen med dess väggmålningar och de inglasade konferensrum man byggt uppe på scenen där Palme enligt uppgift ska ha stått.

Förutom arbetsplatserna har man ett nyrenoverat kök med en altan i anslutning och så finns det pingsbord både inne och utomhus. Dessutom finns det ett vilorum för massage eller om man bara behöver koppla av. Skärma av sig går också att göra i den gamla biljettluckan dit man kan springa undan för att ta samtal eller få space.

På ovanvåning håller man bland annat på att bygga upp ett träningsrum både för gruppträningar och individuellt. Och så finns det där en balkong som ska fungera som en ”fokus-zon”.

– I och med flytten har vi äntligen fått möjlighet att bygga upp vår arbetsmiljö mer eller mindre från grunden efter våra behov. Vi har ju vuxit en hel del på senaste och nya lokaler har behövts ett tag, säger Emil Naula avslutningsvis.

up 3
Bild före och efter där man kan se några av de omfattande renoveringar som gjorts.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se