Unitedprofile får in ytterligare en leverantör inom workwear
Plattformen fortsätter breda sitt workwear-utbud, senast ut är Soft Touch som är en leverantör av arbetshandskar. Deras utbud består även av bland annat varumärkena Hanvo, Bestgrip, Hysafety och Rubberex.
– Unitedprofiles plattform är en avancerad lösning som vi tycker fungerar väldigt bra. Vi tror på att detta är framtiden för att göra affärer eftersom det gör det enkelt för både kunder och återförsäljare. Eftersom Unitedprofiles ambition är tillhandahålla ett komplett sortiment i tre branscher ser vi det som naturligt att vi bidrar med våra handskar för att bli mer heltäckande. Även våra befintliga kunder inom yrkes- och profilbranschen kommer få nytta av att kunna nå våra produkter via Unitedprofiles plattform, säger Michael Cederkvist, vd på Soft Touch, i ett nyhetsinlägg.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.