Unik interaktion i Ikeas senaste annons
Ikeas senaste kampanj går ut på att du ska kissa på deras annons. Om du är gravid så kommer premisserna för annonsen att ändras.
Senaste tillskottet i Ikeas kampanj “Där livet händer” är en annons som du bokstavligen talat ska kissa på, för att eventuellt bli erbjuden ett rabatterat pris om du är gravid. Du som är gravid får nämligen betala 495 kronor istället för 995 kronor för spjälsängen Sundvik, genom Ikeas family-rabatt.
Bakom tekniken i annonsen står svenska Mercene Labs och rent praktiskt så är det antikroppar som binder graviditetshormonet hCG och skapar en färgförändring i pappret, skriver Resumé.
Annonsen gick i tidningen Amelia.
Byrån som kommit på det minst sagt unika sättet som mottagaren får interagera med annonsen på är Åkestam Holst.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.