Sponsrat innehåll från Unitedprofile

Tydlig automatiseringstrend av ekonomisystemet hos Unitedprofile

Allt fler har upptäckt möjligheten att koppla ihop Unitedprofiles plattform med sitt ekonomisystem.
Allt fler har upptäckt möjligheten att koppla ihop Unitedprofiles plattform med sitt ekonomisystem.

I januari ökade antalet användare av Unitedprofiles integration mot sitt ekonomisystem med 300 procent, för förenklad orderhantering men även fakturering.

– Januari är den månad då våra kunder vill starta upp året på bästa sätt och ta nya grepp med exempelvis, nya priser, nya kataloger och uppdateringar av system och processer. En trend hos oss just nu som har exploderat är att koppla sitt ekonomisystem mot oss. Och under januari månad tredubblades antalet återförsäljare som valde att skaffa denna integration jämfört med en vanlig månad, berättar Magnus Lindblad konceptansvarig på Unitedprofile.

Trenden visar även att ordrar som läggs i kundshoppar ökar kraftigt. Både kundshoppar och återförsäljares huvudsidor med automatiserade lösningar för ordersynkronisering är en riktigt win-win menar Magnus.

– Istället för att du ska behöva gå in i kundshoppen och manuellt hantera de ordrar som kommit in den vägen så går de ordrarna nu automatiskt in i ditt ekonomisystem, vilket såklart sparar massor med administrativ tid, förklarar Magnus för Branschkoll.

Visma och Fortnox

mange up
Magnus Lindblad

Vilket ekonomisystem behöver man ha för att använda den här lösning?

– Vi har en generell integration mot Visma och Fortnox, så där är det mer eller mindre plug and play, har man något annat system krävs en specialkoppling men det är fortfarande fullt möjligt, säger Magnus och fortsätter:

– Kunderna som integrerat sitt ekonomisystem med Unitedprofile ser verkligen nyttan av att med hjälp av vårt säljverktyg kunna skapa ordern, åt kunden, direkt på sin egen hemsida. Order hamnar sedan på rätt kundkort i ekonomisystemet med priser som alltid stämmer. Syftet med integrationen är att återförsäljaren ska lägga så lite tid som möjligt på administrativa uppgifter som går att automatisera. Detta frigör tid som istället kan användas för att utveckla kundrelationer.

Vi kommer satsa ännu mer på det här framöver

Unitedprofiles lösningar för att koppla ihop sig mot ekonomisystem och andra system har funnits länge men det är nu senaste året det verkligen börjat ta fart och bolaget ska nu satsa ännu mer på att utbilda sina användare i styrkan av integrationerna samt vidareutveckla för att kunna automatisera orderhanteringen än mer.

– Vi kommer fortsätta utbilda våra kunder att komma igång med automatiseringen och visa dem hur man lägger en order på enklast möjliga sätt. Det är naturligt att utvecklingen går åt det hållet! När kunden insett att man inte längre behöver knappa in alla ordrar i systemet manuellt så är man såklart benägen att automatisera det momentet. Vem vill inte spara tid och automatisera bort ett moment många ändå tycker är tidskrävande? Avslutar Magnus Lindblad, konceptansvarig på Unitedprofile.

I viden nedan förklarar Jesper Löfgren på Unitedprofile hur det här går till i praktiken

Läs mer om hur integrationer funkar på www.unitedprofile.se

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se