Två nya leverantörer hos Unitedprofile

En leverantör av aktiva kläder, inte minst för golfare. Och ett tryckeri med bas i Stockholm, är de senaste leverantörerna hos Unitedprofile.
En leverantör av aktiva kläder, inte minst för golfare. Och ett tryckeri med bas i Stockholm, är de senaste leverantörerna hos Unitedprofile.

Unitedprofile har den senaste veckan välkomnat två nya leverantörer, Abacus Sportswear och CS Tryck.

Abacus Sportswear beskrivs som svenskt familjeägt bolag med fokus på funktionella och smarta kläder för aktiva människor, inte minst regn- och vindkläder, något som gjort de populära bland golfspelare runt om i världen. Idag finns bolaget i 28 länder med säte i Dalby i södra Sverige.

– Genom att gå med som leverantör i Unitedprofile vill vi ge fler kunder chansen att upptäcka vårt klädsortiment. Kläder från Abacus sitter rätt, känns rätt och ger dig möjlighet att fokusera på nuet, oavsett om du sitter i ett konferensrum eller är ute i naturen, säger Andreas Brandt, försäljningschef Norden Abacus, i ett nyhetsinlägg.

Trycksaker från CS Tryck

Nästa nyanslutna leverantör heter CS Tryck, från sitt egna tryckeri i Stockholm vill man hjälpa ansluta återförsäljare med trycksaker.

CS Tryck är baserat med eget tryckeri i Stockholm och vänder sig till både små och stora kunder. Produktutbudet består av klassiska trycksaker som visitkort, flyers, affischer, dekaler, kuvert, foldrar och broschyrer i många olika antal och format. Dessa trycksaker utgör oftast basen i varje företags portfölj och marknadsföringsmaterial. Fler trycksaksprodukter kommer att adderas under året, skriver man i ett nyhetsinlägg.

– Vi som trycksaksleverantör ser framemot nya spännande samarbeten och utökade affärer tillsammans med återförsäljarna inom Unitedprofile, säger Stefan Löfgren, vd och grundare av CS Tryck.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se