Snabbväxande leverantör av shoppingkassar finns nu hos Unitedprofile

carrinet

Carrinet, som grundades 2017 och erbjuder bärkassar både till privatpersoner och som en profilprodukt, har växt kraftigt senaste åren och gått från 1,8 miljoner i omsättning till 11 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2019-12).

Nu fördjupar man sin satsning inom produktmedians sfär ytterligare och går med som leverantör hos Unitedprofile.

– Vi upptäckte snabbt att våra produkter var populära företagsgåvor och profilprodukter. Vi har anställt personal med bakgrund inom profil som utarbetat en portfölj av våra smarta miljöprodukter riktad mot företagsprofilering och gåvor, säger vd och grundare säger Mia Ekblad i ett nyhetsinlägg.

Idén föddes på stranden

Idén att starta upp Carrinet sägs ha kommit på de Bohuslänska stränderna där Mia plockade skräp dagligen. Hon utvecklade och tog fram fruktpåsen Veggio som blev en stor succé och starten för företaget som nu har ett tiotal olika produkter inom segmentet med fokus på hög kvalitet och återanvändning.

– Återanvändning är nyckeln till att minska vårt klimatavtryck på jorden. Vi måste satsa på hög kvalitet och produkter som kan användas många gånger om vi ska kunna lämna över vår planet i någorlunda skick till nästa generation, säger Mia Ekblad.  

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se