Tryck med specialfärg: Skickade öl med dold jobbannons till konkurrenter
Den norska reklambyrån Good Morning skickade ut öl som julhälsning till sina konkurrenter, när ölen kylts ner till åtta grader dök en dold jobbannons upp på etiketten. ”Den trojanska ölen” så beskriver Kreativtforum den djärva jobbannonsen i sin artikel. Det tempraturkänsliga bläcket som användes på etiketten importerades från USA och trycktes av Strongpoint. – Vi vet att de mest kompetenta människorna inte nödvändigtvis är på jakt efter ett nytt jobb. Så när vi nu ska ha tag på utvecklare, designers och digitala marknadsförare så räcker det inte med traditionell annonsering, säger Martin Abbedissen Fauskanger på Good Morning.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.