PSI satsar allt mer på textil – delar av mässan utsåld

PSI

Med cirka tre månader kvar till PSI i Düsseldorf berättar mässarrangören RX att man kommer fokusera ännu mer på textil och att den populära ”Textile village” där många av textilföretagen håller till nu är slutsåld.

Efter mässan 2023 sa 60 procent av de tillfrågade att de var särskilt intresserade av textiler, något som mässarrangören agerat på.

Bland bolagen som kommer finns på utställarlistan nämner man bland annat Daiber, FOL International, Herka, Iqoniq (XD), J.S. Fashion, L-SHOP-TEAM, neutral.com, Pure Waste och Skarpeta.

Har kunden råd att köpa hållbart?

En av de stora frågorna i branschen nu som man ska diskutera på mässan är hur man fortsätta erbjuda hållbara produkter med skenade priser och ändrande konsumentmönster.

Den största utmaningen just nu för textilindustrin är troligtvis pris-prestandaförhållandet för hållbara produkter.

– Hållbarhet har ett oerhört högt värde, samtidigt är viljan att betala högre priser för hållbara produkter begränsad, säger Christian Lanvermann, Senior Marketing Manager på FOL International GmbH, skriver PSI i ett pressmeddelande.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se