Produktkatalog i exklusiv upplaga – och massupplaga
Produktkatalogen för Dekora togs fram i en exklusiv version – och en massupplaga – producerades i Hyltebruk.
Dekoras nya produktkatalog med kakel, klinker och mosaik är lanserad och det är Hylte Tryck som producerat de två upplagorna.
– Katalogen innebär runt 100 timmar i ren trycktid, vilket är en stor produktion med svenska mått, säger Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck i en kommentar.
Katalogen är på 300 sidor plus omslag och en variant är tryckt i 30.000 exemplar. En redaktionell del på 64 sidor är tryckt på obestruket papper och den större delen med produkter (236 sidor) är tryckt på silk-papper.
Hårdband, foliering och laminering
Man har också gjort en exklusivare upplaga på 1.000 exemplar som är linnetrådshäftad med hårdband.
Omslaget är i textil med svart foliering och mattlaminering.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.