Print hjälpte Oatly ta över Stockholms Centralstation
Printade produkter stod i fokus när Oatly under en vecka i maj helt tog över Stockholm Centralstation. Förutom ett tort antal vepor i olika format hade man över ”Ringen” man satt upp en stor, 3 meter hög, 3D-formad glass-förpackning, som produktionsbyrån Havelle tagit fram.
– I det här projektet tog jag fram den gigantiska glassförpackningen och Oatly själva tryckte vepor hos Brand Factory och byggde ett event, säger Tobbe Christell på Havelle till Branschkoll.
Om projektet:
Annonsör: Oatly
Mediabyrå: Starcom
Media: Jernhusen Media
Produktion: Havelle
Båda bilderna är lånade av Havelle.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.