PODD: Torgny Johansson, IT Grafiska – ”Vi är ett tryckeri, inte en produktionsanläggning”
Branschkollpodden om grafiskt företagande. Det handlar om försäljning, onlinetryckeriernas allt svagare position, om att vara ett lego-tryckeri, tillgång till papper och lågkonjunktur. Hos IT Grafiska i Göteborg finns en tydlig vision om hur man vill jobba.
I ett nytt avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Torgny Johansson på IT Grafiska som delar med sig av sina tankar kring trender i branschen.
Lyssna på podden nedan – eller där poddar finns (ex. Spotify)
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.