PODD: Matteus Celinski på Canon om de stora möjligheterna i grafiska branschen

Podden - 39

Matteus Celinski, Country Director på Canon gästade nyligen Branschkolls poddstudio.

Med ett team på 55 personer jobbar Matteus proaktivt för att hjälpa branschen att utvecklas. Samtalet handlar om en lång rad spännande saker om både Canon, grafiskt företagande och nya grafiska produkter och tjänster.

Lyssna nedan, på Spotify eller Apple Podcast.

Några hållpunkter i podden

  • Start – Om Matteus och hans team på 55 personer på Canon som jobbar mot den grafiska branschen
  • 3:15 – Om den snabba teknikutvecklingen
  • 5:13 – De starkaste trenderna i grafiska branschen
  • 7:33 – Hur Canon jobbar med att sänka sin och sina kunders klimatpåverkan
  • 10:23 – Om Digitalisering och tryck och hur man hjälper kunderna i omställningen
  • 13:06 – Inkjetskiftet och tonerteknikens vara eller inte vara
  • 15:39 – Skapa affärer med hjälp av rätt kunskap och rätt teknologi
  • 17:19 – Hur Canon som konsulter hjälper sina kunder till lönsamma affärer
  • 19:25 – Om nya applikationer med hjälp av digital tryckteknik
  • 23:15 – ”Det är en fantastisk bransch med mycket innovation” – Hur kan branschens tillsammans skaffa ny kompetens för att säkra framtiden
  • 32:38 – Vad händer i höst? Stora event med presentation av nya mjukvaror och maskiner
  • 39:15 – Nya grafiska företag startas – växer väldigt snabbt och får betalt i förskott

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se