Pennleverantören UMA stärker sin position i Norden genom Unitedprofile

pennor reklampennor UMA Unitedprofile
Uma ska nu satsa mer på Sverige och Norge genom samarbete med Unitedprofile.

Den tyska leverantören av pennor UMA, är senast ansluta leverantören till Unitedprofile där man nu finns med både på den svenska och norska marknaden från start.

Med sina rötter i den lilla tyska staden Fischerbach har familjeföretaget UMA vuxit till en stor aktör på den europeiska pennmarknaden. Produktionen är idag 100 procent klimatneutral och med ett strategiskt och väl planerat hållbarhetsarbete kan UMA erbjuda olika typer av reklampennor av högsta kvalitet, skriver Unitedprofile i ett nyhetsinlägg.

– Att äntligen gå med som leverantör i Unitedprofile är ett naturligt steg för oss på UMA. Med plattformen som bas kan vi erbjuda våra existerande kunder en ännu bättre service samtidigt som vi blir mer lättillgängliga för nya kunder. Det känns extra roligt att lanseras samma dag som Villa Gabels Vårmesse går av stapeln i Norge!, säger Wiktoria Jakobsson, UMAs representant i Skandinavien.

Investerat mycket i hållbarhet

UMA har alltså sin bas i Fischerbach som ligger vid utkanten av bergsområdet Schwarzwald (Svartskogen på tyska), de senaste åren har man genom ”konstanta investeringar” optimerat sin produktionsprocess steg för steg. Samt stärkt upp sin fabrik i Fischerbach, som man alltså menar är klimatnetural.

Man har också tagit fram en modell av pennor (Recy-model) som är återvinningsbara. Och de pennor som är gjorda av trä sägs vara FSC och PEFC-certifierade, det här berättar UMA för Branschkoll.

uma black forest
Umas idylliska anläggning vid Schwarzwalds fot.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se