Nytt svenskt magasin om trycksaker

ryqzkmsmqfxhrecwehrePrint Power Magazine lanseras på svenska i början av juni. Det handlar om det tryckta mediet och dess möjligheter i en digital värld och ska inspirera mediabranschen och marknadsförare att använda mediet på nya sätt.

– Vi menar att tryck kan skapa fantastisk uppmärksamhet när det används i flerkanaliga kampanjer. Vi vill visa tryckets fördelar i en digital medievärld och leverera inspiration och kreativa idéer till vår målgrupp. säger Martyn Eustace, som är vd för Europeiska projektet Print Power.

Tidningen skickas till bland annat till medieinköpare och kommunikatörer men också till alla medlemmar i Grafiska Företagens Förbund som är den svenska hubben för projektet och har arbetat fram den svenska utgåvan. Totalt kommer 3.000 personer att få tidningen.

Tidningen vänder sig till yrkesfolk inom media och marknadsföring vinster och den varumärkesförstärkning som tryckta medier kan ge.

Print Power Magazine kommer att ges ut två gånger per år i elva europeiska länder och på respektive lands språk. Det första numret ges ut i början av juni och distribueras samtidigt i alla länder.

Magasinet ges ut av Print Power Europe, en europeisk organisation som främjar och marknadsför tryckta media och vänder sig till marknadsförare och kommunikatörer. Publikationen ger en gedigen insikt i tryckta medias påverkan, bland annat genom goda exempel, undersökningar och statistik. Här presenteras också exklusiva intervjuer med ledande varumärken och opinionsbildare.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se