Ny tatuerings-printer – ”vill ge människor verktyg för att uttrycka sig”
Det nystartade företaget Sketchon från Sydkorea har utvecklat en “tatuerings-printer” som kan skriva temporära tatueringar direkt på huden. Maskinen kallas “Prinker” och är ungefär lika stor som två datormusar. Den är trådlös och mobil och går att koppla direkt till din smartphone där du kan ladda upp en design och “trycka” den direkt på huden. Det tar bara några sekunder. Den temporära tatueringen sitter i några dagar och är vattenfast men kan tvättas bort med tvål och vatten.
– Vårt mål är att inspirera människor och ge dem nya verktyg för att uttrycka sig själva, skriver Sketchon på sin hemsida.
Prinker ska finnas till försäljning för allmänheten om ett år.
Bild: Skärmdump från lanseringsfilm
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.