Ny leverantör av matgåvor ansluter sig till Unitedprofile
Fröken Foodie finns nu ansluten som leverantör av matbaserade gåvor till plattformen Unitedprofile.
– Det har varit väldigt efterlängtat med en leverantör som kan erbjuda matgåvor bland våra användare, berättar marknadsansvarig Jesper Löfgren för Branschkoll.
– Vi är stolta över att arbeta med nästan enbart svenska matproducenter. Lika viktigt som det är för oss att erbjuda bra mat, lika betydelsefullt är det att välja matverkare som har hjärtat på rätt ställe. Med varje matgåva kommer ett brev med Historian om. För bakom varje produkt finns en dröm. Bakom varje dröm finns människor som en gång önskade att göra det de gör idag. Dessa kåserier berättar vi för maten smakar så mycket godare då, säger Lina Nilsson, grundare av Fröken Foodie.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.