Ny kampanj: Inte konstigt du gillar papper

love paperEn ny kampanj som ska föra fram fördelarna med papper som kommunikationsbärare lanseras inom kort. Grafiska Företagens Förbund, Tidningsutgivarna och Sveriges Tidskrifter står bakom projektet och svenska kampanjsajten är redan live.

Budskapet handlar om att traditionellt tryck inte bara ger en mycket behaglig läsupplevelse, utan också är ett hållbart sätt att ta del av nyheter och annat innehåll.

Kampanjen är en del av det globala initiativet You love paper och drivs via projektet Two Sides från England.

Man har tagit fram och översatt ett antal tidningsannonser som ska gå i svenska tidningar under hela våren och driva trafik till kampanjsajten.

Det svenska projektet Power of Print som drivits av Grafiska Företagens Förbund håller på att fasas ut till förmån för de internationella projekten Print Power och Two Sides. Svenska versioner av webbplatserna kommer i sommar.

Redan nu finns en del bra information på svenska på youlovepaper.info/SE. Bland annat en broschyr med myter om tryck och papper. Det finns också en film med motsvarande innehåll.

Twosides se

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se