Kampanj som visar ”kraften i print” får egen sajt – affischtävling byter namn

Kampanjen Printpower har fått en sajt.
Kampanjen Printpower har fått en sajt.

Grafiska Företagens kampanj Printpower, som haft sin bas på Instagram senaste året, lanserar nu en egen sajt på printpowersweden.se.

Den årliga affischtävlingen Screen – som drivs av Fespa Sweden där designstudenter tävlar om att göra finaste affischen på ett årligt tema – byter namn till Printpower Awards. Detta skriver Grafiska Företagen på sin sajt.

I tävlingen utses varje år tio vinnare som får sina affischer tryckta på ”ett av Sveriges bästa tryckerier”. I år presenteras vinnarna på ett vernissage i Stockholm den 7 april 2022.

Nytt för i år är att man också låter ”folket” utse sin favorit genom att rösta på Printpowers Instagramkonto.

Om Printpower-kampanjen

Kampanjen syftar till att bjuda reklamvärldens kreatörer på inspiration från printvärlden och visa kraften i print, i allt från kreativa case och innovativa lösningar till intressanta studier som visar hur print kan skapa effektiv och hållbar kommunikation.

Läs mer på printpowersweden.se.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se