Januarimässan blir en dag kortare – datumen är spikade

PWAs egna Roger Nilsson och Maria Olsson i deras monter på Nordic Profile Fair Hybrid i augusti 2023.
PWAs egna Roger Nilsson och Maria Olsson i deras monter på Nordic Profile Fair Hybrid i augusti 2023. David Linnér

Nästa upplaga av Nordic Profile Fair Hybrid blir den 17-18 januari och nu är det bestämt att mässan blir en dag kortare efter att en rungande majoritet röstat för två istället för tre dagar.

Det var vid PWAs senaste årsmöte där man frågade medlemmarna om de tyckte Nordic Profile Fair Hybrid i januari ska pågå i 2 eller 3 dagar. Elmia ställde samma fråga till alla externa utställare och det var en förkrossande majoritet som ansåg att mässan ska pågå i två dagar. Statistiskt sett har mässan haft samma antal besökare oavsett antal dagar de senaste åren både före och efter pandemin, enligt uppgift från PWA.

Och nu är alltså datumen klara, det blir 17-18 januari 2024. Även den här gången blir det en så kallad hybridmässa, som går att besöka både digitalt och på plats i Jönköping. Mässan arrangeras av PWA i samarbete med Elmia, Freewater Pictures & Cone Digital. Livereportagen från hybridmässan sänds sen digitalt ytterligare 14 dagar via plattformen www.nordicprofilefairhybrid.com till och med den andra februari.

Hjälp PWA göra mässan bättre genom en marknadsundersökning

PWA genomför just nu en marknadsundersökning och uppmanar branschen att vara med och svara för att utveckla mässan. Du hittar länkarna här nedan.

För besökare: https://conedigital.typeform.com/to/wc4NCPNl

För utställare: https://conedigital.typeform.com/to/VhCGY5ul

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se