Hultafors Group drar på roadshow tillsammans med Ahlsell

Hultafors Groups workwear-varumärken befinner sig på Sverigeturné via Ahlsells butiksnät.
Hultafors Groups workwear-varumärken befinner sig på Sverigeturné via Ahlsells butiksnät.

Hultafors Group har inlett den workwear-betingade roadshow som ska ta koncernens varumärken från Helsingborg till Kiruna under en sjuveckors-period.

Roadshowen görs i samarbete med Ahlsell och det är via Ahlsells butiksnät som man kommer träffa kunderna runt om i landet.

Kom och testa nyheter och andra spännande produkter från premiumvarumärken som Hultafors, Fristads, Snickers Workwear, Wibe Ladders, Hellberg Safety, Solid Gear, Fein och CLC. Självklart kommer det även att finnas extra fina erbjudanden, skriver man i ett nyhetsinlägg.

Förutom klassikern att bjuda på lunch har man hittills under turnén, som pågått en vecka, hittat på lite olika aktiviteter. I Kristianstad fick man exempelvis besök av ”husdrömmar-profilen” Gustav.

Fristads som numera ägs av Hultafors Group är ett av varumärkena som är med på turnén och de passar på att visa upp sin kollektion Fristads Green.

– Detta är en möjlighet för alla hantverkare av få lära sig mer om våra Fristads Green produkter, där samtliga plagg är miljödeklarerade och hela tillverkningskedjan genomsyras av miljötänk och innovativa lösningar för att lämna minsta möjliga avtryck på miljön, säger Sofia Wackling, marknadschef Sverige på Fristads, i ett pressmeddelande.

Mer information om eventet hittar du här.

turneplan hultafors
Schemat för Hultafors Groups Sverigeturné som går via Ahlsells butiksnät.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se