Här är prylarna som håller (enligt 1,4 miljoner människor på Reddit)

Sandaler från Birkenstock är med på listan över de produkter konsumenter uppfattar som mest hållbara.
Sandaler från Birkenstock är med på listan över de produkter konsumenter uppfattar som mest hållbara. Pixabay

Klarna har i samarbete med världens största chattforum Reddit gjort en lite rolig kampanj inför nyss avslutade earth week och kring begreppet ”hållbar konsumtion”. De har låtit Chat GPT gå igenom Reddits underforum ”BuyItForLife” där 1,4 miljoner prenumeranter globalt tipsar och läser om produkter som håller hela livet, eller åtminstone är väldigt slitstarka.

Chat GPT har gått igenom posterna i forumet 2022 och valt ut de produkter som fått mest positiva och neutrala omdömen. Så vilka är då produkterna som uppfattas som de mest slitstarka ute bland konsumenterna?

  • Kontorstol ”Aeron” (Herman Miller)
  • Sandaler (Teva)
  • Hårtrimmer (Wahl)
  • Vattenkokare (Zojirushi)
  • Väska (Filson)
  • Sandaler (Birkenstock)
  • Set med köksredskap (Le Creuset)
  • Servis (Corelle)
  • Kängor (Red Wing)
  • Kängor (Dr Martens)
  • Vattenflaska (Nalgene)
  • Vattenkittel (All-Clad)
  • Ryggsäck (JanSport)
  • Termos (Stanley)
  • Vattenflaska (Klean Kanteen)

Ambitionen är att uppdatera listan varje år, som del av vårt långsiktiga engagemang att hjälpa konsumenter att handla smartare. Initiativet är det senaste av en rad initiativ som syftar till att förse konsumenter med verktyg och insikter för att kunna handla mer medvetet, med både plånboken och planeten i åtanke, skriver Klarna i ett nyhetsinlägg.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se