Grafiska Företagens Förbund blir Grafiska Företagen
Pressmeddelande från Grafiska Företagen 2014-09-08
Idag, den 8 september byter Grafiska Företagens Förbund, GFF, namn till Grafiska Företagen. Genom namnändringen vill förbundet förtydliga sitt varumärke och vilka företag de representerar samt vara mer tydlig i sin kommunikation.
– Grafiska Företagens övergripande mål är att stärka de grafiska medlemsföretagen och den grafiska industrin och genom att korta ner namnet och ta bort förkortningen GFF, så tydliggör vi vilka vi är och vilka vi representerar. Namnbytet i sig påverkar inte våra medlemsföretags medlemskap, de kommer fortfarande att vara medlemmar i samma organisation, förklarar Lena-Liisa Tengblad, vd på Grafiska Företagen.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.