Går från glas till papper – minskar koldioxidavtrycket
Froosh, som är en del av Fazer, tillverkar smoothies som inte innehåller tillsatt socker eller konserveringsmedel. Nu släpper man sina produkter i pappersförpackningar istället för som tidigare i glas och därigenom minskar man sina koldioxidavtryck med 28 procent för dessa produkter.
Företagets smoothies säljs i Norden men finns även tillgängliga i de baltiska länderna, Island, Irland, Tyskland, Slovakien och Tjeckien.
– För Froosh har vi minskat matsvinnet i både produktion och färdiga produkter med 44 procent jämfört med 2020. Nu flyttar vi våra smoothies från glasflaskor till lätta pappersförpackningar som en fortsatt del i vårt långsiktiga hållbarhetsarbete, säger Erika Jureskog, Brand Manager för Froosh i ett pressmeddelande.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.