Frontpac och Oppboga tar fram svensktillverkade och klimatsmarta visir

visir frontpac

visir frontpac

Frontpacs visir i FSC-certifierad kartong som använder minimalt med plast.

Frontpac tillsammans med Oppboga lanserar nu klimatsmarta visir av kartong. Visiren kräver betydligt mindre plast och har blivit populära hos bland annat brittiska NHS och vårdcentraler.

– Ett skyddsvisir bestående av mindre mängd plast är inte bara bättre för miljön utan kan även öka tillgängligheten då fler visir kan produceras utifrån en begränsad tillgång till plast, berättar Andrew Robinson, vd för Oppboga Bruk, i ett pressmeddelande.

Man kan alltså tillverka fler och billigare visir tack vara att man inte beroende av lika mycket genomskinlig plast, som det just nu är stor efterfrågan på.

Kartongen som används är FSC-märkt och sägs ge användaren en produkt med hög kvalitet och säkerhet samtidigt som den är klimatsmart.

Tillverkningen av dessa visir sker hos Frontpac i Arlöv.

– Frontpacs visir är godkänt av arbetsmiljöverket och är unikt i sitt slag ur tre perspektiv; miljö, applicering och prissättning. Förutom plastfönstret så är visiret baserat på FSC certifierad cellulosa. Applicering är enkel då de är färdigmonterat vid leverans. Visiren produceras maskinellt och kostnadseffektivt vilket innebär att vi kan presentera ett visir till det lägsta priset på marknaden, säger Jesper Ladelfa, Försäljningschef på Frontpac.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se