Fristads namnger cykeltävling
Stockholm Cyclocross Weekend heter numera Fristads Cyclocross Weekend i och med Fristads sponsorskap. Sporten är ny för oss på branschkollredaktion men det är tydligen en cykeltävling med anor från 1904.
Sporten är som störst i Belgien och Nederländerna. Tävlingarna körs på en varvbana som innehåller sand, lera och gräs, tekniska partier med trappor, hopphinder skråkörning och branta backar. Beroende på klass är tävlingarna ofta mellan 30 och 60 minuter långa.
– Det känns jättekul att vi kan gå in i sporten här i Sverige och se hur den utvecklas de kommande åren. Våra kollegor i Benelux har sedan flera år varit engagerade inom cyclocross så vi har hämtat mycket inspiration därifrån och ser fram mot att vara en del av Stockholm Cyclocross Weekend framåt, säger Sofia Wackling, Global Marketing Manager på Fristads, i ett pressmeddelande.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.