Fristads kollektion nominerad till Swedish Design Awards
Det är i kategorin hållbarhet som klädkollektionen Fristads Green har blivit nominerad i tävlingen Swedish Design Awards. Kollektionen är tillverkad av återvunna och ekologiska material, har en kraftigt förminskad vattenförbrukning och har en miljövarudeklaration som visar produktens totala påverkan på miljön.
– När vi tog fram Fristads Green fick jag verkligen utmana mig själv för att hitta smarta designlösningar som lämnar minsta möjliga miljöavtryck. Varje söm och mönsterdel har analyserats i detalj, säger Anastasios Lappas, Head of Design och Innovation på Fristads, i ett pressmeddelande.
Design S – Swedish Design Awards arrangeras av Svensk From och är en av de främsta tävlingarna i den svenska Design-branschen. Vinnarna koras i November.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.