Fristads döper om sina kollektioner ute i butik

Samtliga sju kollektioner från Fristads på en bild.
Samtliga sju kollektioner från Fristads på en bild.

Lanserar sju nya stilkoncept.

Fristads presenterar nu nya, så kallade, stilkoncept för butiksförsäljning, där man säger att man tagit fasta på kundernas önskemål om ett mer modernt sortiment och utvecklat matchande plagg för olika yrkesgrupper, från bygg och anläggning till service och industri.

De nya koncepten bygger på Fristads bästsäljande arbetsbyxor, som kombineras med matchande överdelar. Samtliga koncept sägs vara utformade med ett fokus på hållbarhet, och i linje med företagets svenska rötter har de döpts efter svenska naturreservat.

Sju nya stilkoncept

Sju koncept presenteras i denna lansering: fyra inom bygg och anläggning, två inom varsel och ett inom service och industri. Flera av koncepten är helt nya, medan andra har funnits tidigare. Exempel på koncept inkluderar Haverdal, med smidiga och lätta plagg, och Alnaryd, med slitstarka och funktionella plagg för bygg och anläggning.

– Vi har identifierat ett antal olika ”stilar” utifrån preferenser som passform, pris och material som tillsammans skapar en bred palett av arbetskläder att välja från. De som gillar stretch och en mer kroppsnära passform kommer inte att bli besvikna – men det finns även något för dem som gillar en mer klassisk stil, säger Anastasios Lappas, Head of Design på Fristads, i ett pressmeddelande.

Bytt ut materialet på sina storsäljare

2019 lanserade Fristads sina första plagg med en miljövarudeklaration och har sedan dess även bytt till mer hållbara material på flera av storsäljarna för att minska sin klimatpåverkan. Som en del av det nya stilkonceptet kommer alla produktfamiljer att innehålla produkter som är tillverkade av minst 50 procent mer hållbara material, såsom återvunna eller biobaserade material, eller material tillverkade med mer resurseffektiva tekniker.

Se alla stilkoncepten och läs mer om vilka yrkesgrupper de riktar sig till här.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se