Enkätundersökning om Coronas branschpåverkan från ASI

ASI har gjort en enkätundersökning där de tar tempen på hur Coronaviruset påverkat promotionbranschen i USA.

Undersökning är väl värd att läsa och ger en bra inblick i vad kollegorna i USA kommer fokusera på, du hittar den i sin helhet här.

Den visar en del väntade grejer som att 73 procent av återförsäljarna och 67 procent av leverantörerna upplevt minskade orderingångar. 20-30 procent uppger att det är ungefär som vanligt och endast 3-5 procent har sett en ökning.

Men den visar även på en kämparglöd, omkring 60 procent säger att de kommer kontakta fler kunder kommande fyra veckor. Och omkring hälften av de tillfrågade kommer genomföra mer epost-marknadsföring och kontakta fler prospekts.

Fokus på att ta fram nytt marknadsföringsmaterial och uppdatera webbplatsen

Med reserestriktioner och social distansering som en ny del av vardagen så kommer allt fler fokusera på att bland annat uppdatera sin sajt och ta fram nytt material för marknadsföring.

studie

Amerikanska återförsäljares fokus i Coronatider. Bild ASI.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se