Egmont startar tidning om e-sport
Tidningen, som fått namnet GLHF, kommer fokusera på några av de största titlarna inom e-sport såsom CS:GO, Leauge of Legends och Overwatch. I framtiden hoppas Egmont att tidningen ska gå att lansera på den brittiska, polska och norska marknaden.
– Vi vill erbjuda inspirerande och avkopplande läsning för de som spelar själva och för den stora e-sportspubliken säger Marika Bark, förlagsdirektör på Egmont Publishing, i ett pressmeddelande.
Tidningen ska komma ut 4-6 gånger under 2018 och designen på tidningen är hämtad från andra sportmagasin snarare än från gamingvärlden. Första numret gavs ut den 28 december, är 52 sidor och kostar cirka 60 kronor.
GLHF är en akronym från gamingvärlden och betyder “Good Luck Have Fun”, något spelare brukar säga till varandra före en match.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.