Dynamics ny leverantör hos Unitedprofile
Textilleverantören Dynamics är nu ansluten till Unitedprofiles plattfor med sina varumärken Earth Positive, Continental, Salvage och EcoVero.
Med miljön i stort fokus kan Dynamics erbjuda omärkta plagg som passar perfekt för profilering. Kläderna tillverkas i fabriker som undergår årliga revisioner för att följa Fair Wear Foundations Code of Labor Practices, en uppförandekod för att säkerställa rättvisa arbetsvillkor och löner. Sortimentet är certifierat enligt GOTS, OEKO-TEX, Peta Vegan och fler därtill, skriver man i ett nyhetsinlägg.
– Vi är så glada att nu vara en del av Unitedprofile och att kunna erbjuda helt omärkta ekologiska plagg till både nya och existerande kunder. Vi hoppas att hitta fler samarbetspartners som också drivs av tanken att hållbart företagande gynnar alla parter, säger Andy Drake, vd på Dynamics.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.