Det tryckta mediet är hållbart – Grafkom inleder samarbete med Two Sides

grafkom_+_two_sides

Grafkom blir nordisk samarbetspartner med Two Sides och kommer förmedla Two Sides kommunikation i Norden samt Baltikum.

Two Sides är en internationell organisation som verkar för hållbarhet inom den grafiska branschen, hela vägen från skogsindustri till färdig trycksak. Det här sker bland annat genom att sprida konkret och riktig information kring det tryckta mediets faktiska miljöpåverkan. Samt genom att slå hål på vanliga missförstånd och myter som den grafiska branschen förknippas med.

– Nu ska vi hjälpa hela branschen genom att sprida budskapet att det tryckta mediet står starkt i en värld där det blir mer och mer viktigt med ansvarsfullt användande av resurser, säger Ola Karlsson på Grafkom.

– Det här är väldigt positivt för Grafkoms medlemmar som får tillgång till uppdaterade hållbarhetsargument, säger Magnus Thorkildsen på Grafkom.

Two Sides är ett industri-initiativ av företag verksamma inom den grafiska branschen.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se