Den grafiska branschen erbjuder ”ett riktigt nice jobb”

Kampanjen Grafx som görs av Grafiska Företagen i samarbete med GS-facket fortsätter nå unga potentiella medarbetare i den grafiska branschen.

Kampanjen utvecklas nu och går från att öka kännedomen om branschen till att lansera konceptet ”Ett riktigt nice jobb” som fokuserar på att, ptja, det är nice att jobba i branschen och man har trygga anställningsvillkor.

– GrafX är en långsiktig satsning, och vi har märkt att kampanjen engagerar ungdomar. Med de här nya greppen kan vi nå ut till fler och få dem att aktivera sig i våra aktiviteter. I ett nästa steg kommer vi att ha en tävling, något som vi vet fungerar väldigt bra i sociala medier och särskilt i den här målgruppen, säger Maria Wikström, kommunikationschef på Grafiska Företagen, i ett pressmeddelande.

Kampanjen vänder sig till högstadieelever som ska välja gymnasieprogram och till gymnasielever som ska ta steget ut i vuxenlivet samt till unga vuxna som står inför sina karriärsval. Med det långsiktiga målet att öka intresset för den grafiska industrin, inte minst de tekniska yrkena.

Mer information finns på www.grafx.se

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se