Den grafiska branschen erbjuder ”ett riktigt nice jobb”
Kampanjen Grafx som görs av Grafiska Företagen i samarbete med GS-facket fortsätter nå unga potentiella medarbetare i den grafiska branschen.
Kampanjen utvecklas nu och går från att öka kännedomen om branschen till att lansera konceptet ”Ett riktigt nice jobb” som fokuserar på att, ptja, det är nice att jobba i branschen och man har trygga anställningsvillkor.
– GrafX är en långsiktig satsning, och vi har märkt att kampanjen engagerar ungdomar. Med de här nya greppen kan vi nå ut till fler och få dem att aktivera sig i våra aktiviteter. I ett nästa steg kommer vi att ha en tävling, något som vi vet fungerar väldigt bra i sociala medier och särskilt i den här målgruppen, säger Maria Wikström, kommunikationschef på Grafiska Företagen, i ett pressmeddelande.
Kampanjen vänder sig till högstadieelever som ska välja gymnasieprogram och till gymnasielever som ska ta steget ut i vuxenlivet samt till unga vuxna som står inför sina karriärsval. Med det långsiktiga målet att öka intresset för den grafiska industrin, inte minst de tekniska yrkena.
Mer information finns på www.grafx.se