De vann trycksaker för 100.000 kronor

Alinder Åtta45_2

Sanna och Sara Alinder vann tryck för 100.000 kronor hos Åtta.45.

Åtta.45 har under ett par veckor intagit Stureplan genom ett samarbete med Antalis och deras Tryckmediacenter på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

På torsdagskvällens after work avslöjade man vinnaren i tävlingen som pågått under perioden. Vinnare blev designbyrån Alinder Design för att de tagit fram den bästa motiveringen för varför man ska använda Åtta.45 som tryckeri.

– Vi är jätteglada, vi älskar verkligen tryck, sa en glad Sara Alinder när hon och Sanna Alinder tog emot prischecken på 100.000 kronor från försäljningschefen Andreas Boustedt.

Det vinnande bidraget var en ”infographic” som på ett humoristiskt sätt visar upp ett flöde där ”trycksaker med hög kvalitet till ett lågt pris” snurrar runt som i ett kretslopp. En slogan som passar bra in på den nya koncept som Åtta.45 nu lanserar med bland annat samtryck och en öppen prislista för standardtrycksaker.

Under tiden i Antalis lokaler har Åtta.45 lanserat sin nya webbshop som går under namnet Flipp och ligger på www.atta45.se.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se