Åtta.45 vann latexprinter i Antalis tävling

Antalis_Tävling

Antalis Tävling

Fina priser i Antalis försäljningstävling.

Antalis försäljningstävling som pågått under hösten är avgjord. Här är vinnarna.

200 tryckerier från hela Skandinavien deltog och totalt 80 vinnare är utsedda – bland annat 36 svenska och 22 danska respektive norska företag. Och det är de stora företagen som ligger i topp.

– Det har varit ett tungt år och våra kunder behöver få en liten energikick, en boost, säger Peter Argården, säljdirektör på Antalis i en kommentar.

I tävlingen fick man poäng baserat på sina inköp från Antalis. Olika produkter gav olika mycket poäng – till exempel gav storformatsprodukter tio gånger så många poäng som grafiskt papper.

Vinnarna

Åtta.45 fick flest poäng i Sverige och vann en HP Latex-printer till ett värde av 205.500 kronor. I Norge vann 07 Media och i Danmark var det Laursen Grafisk som vann HP-skrivaren.

Brandfactory och H-Tryck tog hem andra- och tredjepriset i Sverige – en ”makeover av kontoret” till ett värde av cirka 31.000 kronor. Stema, Exakta och  och TMG Sthlm följde tätt efter.

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se