Arkitektkopia drar vidare med Inhousetävlingen – här är årets nominerade bidrag

Inhouse2023

Det blir tolfte gången som Arkitektkopia gör Inhousetävlingen – där man bygger relationer med alla Sveriges inhousebyråer.

Årets upplaga går nu in i slutskedet och man har utsett 73 bidrag som har chansen att kamma hem förstaplats, andraplats och tredjeplats i tävlingens åtta kategorier.

”Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhouseavdelningar och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.”

I år går det att tävla inom kategorierna Bästa Collab, Bästa Digital, Bästa Inomhusreklam,Bästa Utomhusreklam, Bästa Expo, Bästa Print, Bästa Kampanj och så förstås Årets Inhousebyrå.

Vi såg redan för över tio år sedan att arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer förändras, och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Tävlingens syfte har varit, och är, att lyfta de här yrkesgruppernas prestationer och att vara ett forum för hyllning, kunskapsutbyte, idéer och att synliggöra det som produceras. År efter år har deltagande inhouseavdelningar visat på den fantastiska kreativitet som finns hos dem! säger Gunnar Duintjer, VD på Arkitektkopia och ordförande i Inhousetävlingens jury.

Prisutdelningarna i årets Inhousetävling sker den 23 november på Inhousegalan, på Nalen i Stockholm.

Nominerade bidrag 2023:

Bästa Collab

  • Coop inhouse/ Coop Sverige AB – Lome
  • Coop inhouse/ Coop Sverige AB – Nu fixar vi festen
  • Folkspel – Ja må hon leva
  • Ica reklam / Ica sverige AB – Ica pronto
  • Svt – Valkompass hos MFB
  • Unionen – Upside down-kontoret

Bästa Digital

  • Apotea – Apotea & Ukraina
  • Arla, the barn – Pannkakspelet
  • Arla, the barn – Poggis nya smak
  • Beijer Byggmaterial – Hantverkarnas egna kanaler
  • Ejendals – Gitarrspelaren
  • Semcon – Kids perspective on sustainable technology
  • Stampen Media – Nyhetsshowen
  • SVT – Kenny
  • Unionen – Demokratitestet
  • Unionen – På minuten
  • Tre Creative Agency – Rockabilly
  • Tre Creative Agency – Trevlig resa

Bästa Inomhusreklam

  • Arla, The Barn – Arla mat
  • Ica reklam / Ica Sverige AB – Alltid lågt pris
  • Ica reklam / Sverige AB – Just nu sänkt pris
  • Ica reklam – Rosa bandet
  • Unionen – Arbetslivets frågor
  • Unionen – Är du ledig är du är ledig
  • TePe Munhygienprodukter – TePe In-house Creative Agency ­– Kids say it best

Bästa Expo

  • Arla, The Barn – Lastbilar
  • Parks and Resorts – Meet and greet Pelle Svanslös
  • Klaravik – Människan bakom maskinen
  • Tele2 – Buffermuseum
  • Unionen – Upside down-kontoret
  • Viaplay Group Radio – Rix FM festival

Bästa Print

  • Fastighets AB Förvaltaren – I mina kvarter
  • Parks and Resorts – Vårkalasinbjudan
  • Parks and Resorts – Vårmiddagsinbjudan
  • Högskolan Kristianstad – Do or dare
  • Ica reklam / Ica Sverige AB – Det finns alltid tid för annat
  • Ica reklam / Ica Sverige AB – Oj då, ett printmarathon
  • Svenska Postkodlotteriet – Därför finns vi
  • Svenska Postkodlotteriet – Skryt, skryt, skryt
  • Sweef AB – Ski sofa, rodeo 540
  • Telge – Telgebo
  • Unionen – Demokratins rätta ansikte
  • Unionen – Vänd på fördomarna

Bästa Kampanj

  • Apotea – Apotea & Ukraina
  • Arla, The Barn – Yoggis nya smak
  • Beijer Byggmaterial – Hantverkarnas egna kanaler
  • Högskolan Kristianstad – Do or dare
  • Ica reklam / Ica Sverige AB – Rosa bandet
  • Klaravik – Klaravik plan
  • Semcon – Kids perspective on sustainable technology
  • Sveriges Radio – Vikingar
  • SVT – kenny
  • Tele2 – Buffermuseum
  • Tre Creative Agency – Rockabilly
  • Unionen – Vänd på fördomarna
  • Danske bank – Urban changemaker
  • Folkspel – Ja må hon leva
  • Coop inhouse / Coop Sverige AB – Nu fixar vi festen

Bästa Utomhusreklam

  • Göteborgs Symfoniker – Abonnemangskampanj 2023
  • Tele2 – Buffermuseum
  • TePe Munhygienprodukter – In-house Creative Agency – Kids say it best
  • Tre Creative Agency – 5g lansering
  • Tre Creative Agency – Trevlig resa
  • Unionen – Arbetslivets frågor
  • Unionen – Lugn, inkomstförsäkring ingår
  • Unionen – Är du ledig när du är ledig

Årets Inhousebyrå

  • The Barn, Arla
  • Tre Creative Agency
  • Capio Sverige
  • Coop inhouse
  • Sveriges Radio
  • Sweef AB
  • TePe Munhygienprodukter – In-house Creative Agency
  • TUI
  • Unionen

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se