Anders Hülse befordrad inom Hultafors-sfären

Anders Hülse ny president för den Hulatfors PPE-divison på den europeiska marknaden.
Anders Hülse ny president för den Hulatfors PPE-divison på den europeiska marknaden.

Anders Hülse har sedan 1 januari nytt jobb som ”President for the division Personal Protective Equipment (PPE) Europe”, alltså ytterst ansvarig för PPE på Hultafors i Europa.

LÄS OCKSÅ: Mastodontaffär inom workwear

Hülse var tidigare vd för Fristads som Hultafors färvärvade i slutet av 2020 och nu ska han alltså sköta samtliga PPE-varumärken inom koncernen. Med varumärken som: Snickers, Fristads, Eripio, Lejona och för skor – EMMA, Solid Gear och Toe Guard, samt Hellberg Safety.

– Anders har jobbat med på Fristads sedan 2015 har med sitt team lyckats bra med att vända om Fristads och leverera en tydlig strategi för lönsam tillväxt och sedan verkställa den strategin. Nu tar Anders steget in i vår europeiska PPE-divison och kommer där kunna lyfta divisionen dit den vill vara, en europeiska ledare av premium-produkter inom PPE-segmentet, säger Hultafors vd Martin Knobloch i ett pressmeddelande.

Hülse tar över rollen från Camilla Monefeldt Kirstein.

LÄS OCKSÅ: Tungt namn tar över Fristads styrelse

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se