Amelia Adamo: Vår målgrupp gillar egentligen inte glansigt papper
Amelia Adamo ger på seminariet Pop Talks sin syn på hur förståelse och segmentering av målgruppen är det allra viktigaste för magasin i framtiden. Samtidigt utmanar hon tryckerierna som hon säger måste sluta ta hutlöst betalt. Men gör de verkligen det? Vems är egentligen felet att alla tidningar är stöpta i samma form – samma format, samma papper, samma innehåll – är en fråga som inte får något riktigt svar.
– Vår målgrupp gillar egentligen inte glansigt papper, säger Amelia Adamo.
Hon berättar också om Bonniers projekt Power of print och ”motståndet” till internet och sociala medier. Väldigt intressant och värt de 20 minuterna.
ARVE Error: need id and provider
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.