Amazon lanserar prenumerationstjänst för fysiska barnböcker

Boklada

För 23 dollar i månaden får barnet hem en låda med 2-4 böcker. Du bestämmer själv om du vill få nya böcker med en, två eller tre månaders mellanrum. Samtliga böcker är inbundna och bland titlarna finns flera klassiker inom barnlitteratur.

Tjänsten har fått namnet Prime Book Box och kommer alltså kosta 23 dollar per låda (motsvarande 200 kronor), ett pris som enligt Amazon är cirka 35 procent lägre än om du hade köpt böckerna styckvis. Tjänsten kommer i första skedet endast att lanseras i USA.

Alla böcker har hårt omslag och kommer finnas tillgängliga för barn i fyra åldersgrupper (0-2, 3-5, 6-8 samt 9-12 år), uppger Tech Crunch.

Forskning gjord av Ferris Jabr som bland annat publicerats av projektet Two Side visar att barn minns fler detaljer från berättelser lästa på papper, än berättelser de läst i e-böcker.

Nedan kan du se reklamfilmen med vilken Amazon har lanserat tjänsten.




Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se