Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

UP och Addbrand

addbrand press

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker.

Det var i höstas som de båda bolagen började snickra på det samarbete som nu ser dagens ljus.

– Detta samarbetet gör det ännu enklare för återförsäljare att sälja och beställa trycksaker. Att samla de vanligaste produkterna på Unitedprofile, tillsammans med andra profil- och presentreklamsprodukter, blir helt logiskt för oss. Lösningen riktar sig, precis som vi, bara till ÅF och många av våra kunder finns redan anslutna, säger Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand, i ett pressmeddelande.

– Nu stärks utbudet ytterligare och vi kan erbjuda en ännu bredare och bättre lösning för alla de som redan säljer, eller vill börja sälja, mer traditionella trycksaker. Utöver det traditionella kontorstrycket, såsom kuvert, brevpapper och block, så kommer Addbrand att ansluta produkter inom expo, emballage och pennor med tryck, säger Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Går att samla allt hos samma ÅF

– Vi tror framförallt att sidan kan användas som dörröppnare och säljverktyg för våra återförsäljare. Våra kunders kunder får reda på att deras återförsäljare även säljer kontorstrycksaker och expo och kan på så sätt samla allt tryck hos samma ÅF som de redan känner och litar på, avslutar Johannes Råsbrant.

Trycksaksleverantören Addbrand är en underleverantör till flera grafiska producenter, de har specialiserat sig på kontor, emballage och expo och omsatte 217 miljoner kronor vid sitt senaste bokslut (2018-12).

Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”

ACP DTF

Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).

redaktionen@branschkoll.se

Konkurrensverket håller inte med – tomten får inte bryta mot reglerna (upphandlingen anses olaglig)

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov

vinyl

Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.

redaktionen@branschkoll.se

Ahlsell ska etablera en ny större butik i Jönköping

ahlsell butik
redaktionen@branschkoll.se

Mark- och miljööverdomstolen kommer pröva om New Wave Group har miljöansvar vid Orrefors Glasbruk

redaktionen@branschkoll.se

Starkt år för kontorsjätte – växte mest inom B2B

redaktionen@branschkoll.se

Allt färre företag ansöker om rekonstruktion (väljer konkurs istället)

redaktionen@branschkoll.se

Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare

arets foretagare

Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.

redaktionen@branschkoll.se

IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige

robin bornehav
Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands

IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.

Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
 
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa
, skriver IDÉ på Linkedin.

Ämnen i artikeln: IDÉ House of Brands
redaktionen@branschkoll.se

Gewe anställer branschveteran som uppmärksammats för sin formgivning

placeholder
redaktionen@branschkoll.se