Branschkollen #3: Framtidens tryckjobb finns i hemmet och Premiummedia
Branschkolls redaktörer Ola och David diskuterar aktuella händelser inom print, promotion och pack varje månad.
Detta är det tredje avsnittet och vi pratar bland annat om vilken den bästa produkten är, hur branschen ska bli hållbar, att framtidens print-bransch har sin bas i hemmet och om nya aktörer som har höga marginaler.
Podden finns med video på Youtube här nedan och med endast ljud på Spotify och andra podd-plattformar.
Vill du att vi ska diskutera något specifikt ämne? Har du tankar kring det vi pratar om? Vill du att vi visar upp dina produkter / trycksaker? Kontakta oss på redaktionen@branschkoll.se
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.