GOTS släpper videoserie – ”From Field to Fashion”
GOTS har släppt en videoserie i åtta korta delar som de kallar ”From Field to Fashion”, där man får träffa olika personer som odlar/tillverkar/förädlar bomull i korta korta intervjuserier.
Kampanjen är kronjuvelen i firandet av GOTS 20-årsjubileum där de vill ”fira med sina medlemmar” samt släppa en uppmärksamhets-kampanj där videoserien är den största satsningen, mer om det kan du läsa här.
Du hittar första avsnittet här nedan, därefter finns det sju till att ta del av på GOTS Youtube-kanal, samtliga avsnitt är runt två minuter långa.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.