21 Grams delar kunskap om trender inom kommunikation och postdistribution 2019
21 Grams, som hjälper företag effektivisera sin post- och digitala distribution, presenterar i nästa vecka sin rapport Kanalvalet där man har undersökt hur mottagare ser på kommunikation i olika kanaler.
Detta görs på ett intressant frukostseminarium under nästa vecka (som man upprepar flera gånger) där man också ger sin syn på förändringarna som sker 2019 inom distribution och kommunikation. Bland annat tar man upp:
- Förändringar kring ledtider
- 2019 års priser
- Nya krav på sortering
- Andra villkorsändringar
Läs mer på 21grams.com.
Allt större efterfrågan på DTF – ”Vi träffar kunder som bygger om sina DTG-maskiner”
Branschkoll har pratat med Claes Lindell på ACP Systems som berättar att de ser en ökad efterfrågan på tryckpressar av varianten Direct to Film (DTF).
Nystartat vinylpresseri ska hjälpa musiker med hela deras merchbehov
Det har startats ett nytt vinylpresseri, påbackade bland annat av ett tryckeri. De ska hjälpa till och möta efterfrågan på vinylplattor och på sikt även hjälpa musiker med deras merchbehov.
Svenskt textilföretag utsett till Årets Företagare
Nyligen uppmärksammade för sina underställ till Försvarsmakten.
IDÉ House of Brands anställer ny säljchef i Sverige
IDÉ House of Brands har ansällt Robin Bornehav i rollen som Sales Manager Sweden.
Robin har avancerat fort i branschen och har gått från Head of Destination & Sport på Voky till en snabb avstickare på Glacial där han var Sales Manger. Och nu kliver han alltså in i rollen som Sales Manger för den svenska marknaden hos IDÈ.
Med ett stort driv och vana vid kreativ konceptförsäljning är Robin ett viktigt tillskott för vår organisation och IDÉ House of Brands fortsatta tillväxtresa, skriver IDÉ på Linkedin.